neděle 13. ledna 2019

O princezně, která se zachránila sama - Amanda Lovelace

Vydáno - Yoli
Počet stran - 208

Sbírka básní rozdělená do čtyř oddílů: Princezna, Vévodkyně, Královna a Ty. První tři oddíly s obdivuhodnou upřímností komentují jednotlivá stádia dospívání autorky Amandy Lovelace, zatímco závěrečná kapitola je vzkazem čtenáři. Kniha o lásce i nenávisti, o tom, jaké to je někoho ztratit, o zármutku i radosti, o síle, inspiraci a hledání sebe sama.


Moderní poezie je v poslední době mým poměrně oblíbeným žánrem. Proto, když vyšlo O princezně, která se zachránila, nemohla jsem si tuto knihu nechat ujít. Zaujme mě tak jako Mléko a med od Rupi Kaur? Na knihu jsem slyšela různé názory, tak bylo na čase vytvořit si názor vlastní.

Páni, tak tohle pro mě bylo velice milé překvapení. Kniha byla rozdělena do čtyř částí a každá část mě něčím zaujala. Kniha určitě není psána nějakými neučitými verši. Naopak, básně jsou někdy velice konkrétní. Autorka se nebojí mluvit o svém dospívání, smrti sestry a matky. Stejně tak se v knize objevuje téma nešťastné lásky a později i téma lásky životní. Zároveň sledujeme, jak se z ustrašené dívky stává dospělá žena, která to má v hlavě srovnané a přesně ví, co chce.

Tahle kniha Vás dostane, zvlášť pokud jste už starší a prošli jste si nějakou ztrátou, nevydařeným vztahem a nebo bojem s nejrůznějšími vnitřními démony. Tato melancholická sbírka Vás přiměje vzpomínat, přemýšlet a v neposlední řadě Vás i svým způsobem bude motivovat ve Vašich vnitřních bojích uspět.

Jediné, co mě v knize příliš nenadchlo byly básně věnované autorčiné matce. Ty mě příliš nebavily. Z básní bylo zřejmé, že autorka se svou matkou spolu neměly ideální vztah, spíš naopak. Přišlo mi, že matce byla věnována větší část, než by bylo nutné. To je ale opravdu jediné.

O princezně, která se zachránila sama mě prostě bavilo. Citlivé, úderné a jasné básně, mnohdy bez příkras, prostě byly můj šálek čaje. Některé básně byly opravdu krásné a neměla jsem problém se zastavit a opravdu si báseň vychutnat. Líbí se mi také obálka knihy, černá, jednoduchá, bez zbytečných kudrlinek. Pokud Vás moderní poezie baví, O princezně, která se zachránila sama můžu určitě doporučit. A pokud Vás nebaví, knihu Vám doporučuji též.

HODNOCENÍ - 4* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...