středa 23. ledna 2019

Kouzelná skříňka pro Gwendy - Stephen King, Richard T. Chizmar

Vydáno - Beta Dobrovský
Počet stran - 170

Na začátku příběhu je Gwendy 12 let. Je to bystrá holčička, která má problémy s nadváhou, s nimiž se dokáže svou vůlí a kázní vypořádat. Jednoho dne ji v parku osloví záhadný černě oděný muž, který jí z neznámých důvodů dá jedinečný a nebezpečný dárek - kouzelnou skříňku s páčkami a různobarevnými tlačítky. Stisknutím páček skříňka vydává buď vzácné stříbrné dolary, nebo nesmírně chutné čokoládičky. Barevná tlačítka jsou destruktivní a symbolizují jednotlivé světadíly, jejichž případné zničení je teď plně v moci Gwendy. Ta postupně začíná chápat, jakou s dárkem převzala zodpovědnost.


Kouzelná skříňka pro Gwendy je krátká novela, která u nás vyšla v roce 2018. I tato kniha se odehrává ve fiktivním městečku Castle Rock. A já, jelikož jsem fanynka Stephena Kinga, jsem si tuto knihu nemohla nechat ujít.

Příběh začíná tím, že dvanáctiletá Gwendy se setkává s tajemným mužem, který jí dá dárek. Krásnou skříňku s barevnými tlačítky. Když zmáčkne tlačítko, skříňka jí dá čokoládu a nebo stříbrné dolary, které jsou velmi vzácné. Ovšem tohle není to jediné, co skříňka umí dát.

Příběhem od začátku provází jakási zváštní atmosféra, napětí, které Vás nutí číst dál, protože chcete vědět, co to je vlastně za skříňku. Poté zjišťujeme, co tajemný dar Gwendy dává ale stejně tak i bere. Sledujeme jak se Gwendy s tím vším vypořádá a jak dospívá. Zároveň vidíme, jestli se Gwendy nechá opít záhadnou mocí, kterou skříňka disponuje. Zároveň také vidíme, jak tento zvláštní předmět ovlivňuje osudy i příbuzných či kamarádů Gwendy.

Příběh nebyl nijak složitý ale to se mi na tom vlastně líbilo. Kniha plyne a nutí Vás číst stále dál. Nechybí ani hezké černo-bílé ilustrace, které dokreslují atmosféru příběhu. I když je kniha krátká, přijde mi pěkně propracovaná.

Co bych ale knize vytkla, byl konec. Já čekala trošku něco více akčního či morbidního. To bylo pro mě lehké zklamání. Ale i přes to jsem si čtení užila a ve výsledku se mi kniha líbila.

Tato krátká knižní jednohubka by neměla uniknout žádnému fanouškovi Stephena Kinga. Stejně tak bych knihu doporučila těm, kteří s autorem nemají tolik zkušeností a rádi by od něj něco vyzkoušeli a třeba se pak pustili do Kingových rozsáhlejších knih.

HODNOCENÍ - 4* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...