neděle 20. ledna 2019

Ganbare! Workshopy smrti - Katarzyna Boni

Vydáno - Absynt
Počet stran - 296

Tohle je příběh o Japonsku, zemi, kde vychází slunce a hrozba katastrof je každodenní realitou. Běžný život tady doprovází neustálý stín smrti a člověk nemá jinou možnost než tento fakt přijmout.
Kniha Katarzyny Boni Ganbare! Workshopy smrti je příběhem lidí, kteří se pět let po mohutném zemětřesení, ničivých vlnách tsunami a katastrofě v jaderné elektrárně Fukušima pokoušejí vrátit do normálního života. Někteří z těch, kteří přežili, se naučili potápět, aby mohli hledat těla svých ztracených blízkých na dně moře. Jiní se snaží žít tak, jako by se nic nestalo, další rozmlouvají s duchy a jsou i tací, kteří se začali zapisovat na workshopy smrti. Protože žít se musí. A umírat taky.


Nakladatelství Absynt je u nás známé pro svou non-fiction literaturu. Osobně mi knihy od tohoto nakladatelství, psané formou reportáží, sedí. Tohle je druhá kniha ze série Prokletí reportéři a spolu s titulem Ku-klux-klan: Tady bydlí láska patří u nás k nejvíce úspěšným knihám z této řady.

Kniha Ganbare! Workshopy smrti je rozdělena do tří části, přičemž první část je věnovaná tsunami, druhá katastrově ve Fukušimě a třetí workshopům smrti.

Nejvíce mě bavila první a třetí část kniha. V první části se dozvídáme nejen o tom, co bylo před tsunami, jak probíhalo a co se dělé poté ale jsou nám vyprávěny konktrétní příběhy konkrétních rodin. Dále vidíme, jak se obyvatelé postižených oblastí vyrovnávali se ztrátou svých blízkých a jak se snažili vrátit do běžného života. Zároveň se ale dozvídáme mnoho informací o japonské kultuře. A poslední část knihy mi prostě jednoduše vzala dech. Nebudu Vám prozrazovat o čem je, protože bych Vám nerada vzala ten zážitek, který jsem ze čtení měla já.

Na knize mi ale přece jen pár věcí vadilo. Pokud nejste nějací znalci japonské kultury, můžete mít problém s velkým počtem japonských názvů. Ačkoliv byly názvy vysvětleny, já si je prostě nepamatovala. No a další věc byla druhá část knihy věnující se Fukušimě. Tahle část mě tolik nebavila. Chvilkami mi přišla taková odbornější a informace se občas měly tendenci opakovat.

Ganbare! Workshopy smrti Vám vyrazí dech. Je to surové vyprávění lidí, kteří tyto hrůzy zažili. A mnohdy z něj opravdu mrazí. V knize je úžasně zachyceno, jak každý tyto události vnímal a snažil se s nimi vypořádat po svém. Musím říct, že i tato kniha z Absyntu mě dostala. Chvilkami jsem měla husí kůži a nechtěla ani věřit, že něco tak šíleného se opravdu mohlo stát.

HODNOCENÍ - 4* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...