středa 19. prosince 2018

Strach - Jozef Karika

Vydáno - Ikar
Počet stran - 328

Vyhořelý třicátník se po letech vrací do příměstské čtvrti na úpatí hory, která ukrývá mrazivé tajemství - ve výjimečně chladných zimách se tam ztrácejí děti. Společně s bývalou láskou a kamarády musí čelit nejen zlomyslné síle, ale i stínům vlastní minulosti. Všechny pády a zklamání, které do té doby zažil, jsou ničím proti peklu číhajícímu na místech, kde vyrůstal. Autor bestsellerů Jozef Karika v děsivém příběhu s nadpřirozenými prvky přináší i citlivé vyprávění o tom, jak naše životy ovlivňuje dětství a všechno, co jsme jako děti zažili.


Jozef Karika je přirovnávný ke slovenskému Stephenu Kingovi, je tomu opravdu tak? Jak tohle moje první knižní setkání s tímto velice úspěšným autorem dopadlo?

Obecně mán ráda horory, kde jsou děti. Protože takový typ hororů mě nejvíc děsí a to přesně byl Strach. Podivná zmizení děti, která se opakují vždy, když nastanou kruté mrazy. Navíc tajemné protředí Slovenska. Dávné trauma z dětství se znovu stává skutečností a hlavním hrdinům jde o život nejen jich samých ale i jejich dětem.

Musím říct, že Strach se mi hodně líbil a slovenský autor ukázal, že umí psát. Celá kniha je ponurá, mrazivá a právě tohle Vás bude nutit číst stále dál. Strach líčí i drastičtější scény, ale hlavní roli hraje představivost čtenáře. Karika mnohdy pouze naznačí a je už na čtenáři do jaké míry se bude bát. Na začátku si můžete říkat, že se jedná o nějakou kopii příběhu To ale není to tak úplně pravda i když jistou podobnost příběhů můžeme najít. Začátek a konec knihy mi přišly nejvíce děsivé a nejlépe propracované.

Co mi na knize trošičku vadilo byla propagace značky iPhone, to bylo snad na každé třetí stránce a přišlo mi to mnohdy zbytečné. Další můj problém byl hlavní hrdina, jeho chování bylo mnohdy nepochopitelné. Chvilkami se bál jít podívat do vedlejšího pokoje a o chvilku později neohroženě vyrazil vstříc nebezpečí. A jeho vztah s otcem byl taky dost na pováženou. A nemohu ani popřít to, že chvilkami byla kniha dost předvídatená.

Ve finále ale Strach hodnotím kladně. Je to jednoduchý, čtivý a i přes některé nedstatky mrazivý příběh. Já jsem knihu četla v zimě v období mrazů a pořádné várky sněhu a zrovna možná to ještě přidalo na atmosféře. Určitě plánuji přečíst i další knihy od autora, protože mě velice zajimá, jestli se v další knize vyvaroval chyb, které byly ve Strachu.

HODNOCENÍ - 4 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...