neděle 16. prosince 2018

Mléko a med - Rupi Kaur

Vydáno - Omega
Počet stran - 208

Sbírka básní a krátké prózy o přežití. O lásce a ztrátě, násilí a zneužívání, o ženskosti. Kniha je rozdělena do čtyř kapitol a každá má jiné poselství. Jedna se snaží léčit zármutek, jiná zase bojuje s všudypřítomnou bolestí. Čtenáři nabízí cestu od nejhorších životních momentů ke smíření a hledání radosti. Ta je totiž všudypřítomná, jedinou podmínkou je chtít ji vidět.


Moderní poezie v současnosti sklízí mezi čtenáři velký úspěch. Nejinak tomu je i v případě knihy Mléko a med od Rupi Kaur. Ačkoliv kniha má okolo 200 stran a není v ní mnoho textu, o to více je kniha procítěná a doprovází ji jednoduché ale zajímavé a hezké ilustrace.

Kniha je rozdělena na čtyři části. První dvě částí se zabývají otázkou ženství, mateřství, rodiny, lásky a vztahů. Ve třetí části sledujeme rozpad vztahu a pocity s tím spojené. Zoufalství, beznaděj, smutek. Poslední část knihy popisuje jakési smíření s rozpadem vztahu, odpuštění protějšku a přijmutí reality takové, jaká je.

Na Mléko a med jsem četla a slyšela různé názory a proto jsem měla celkem obavy, jaké z ní budu mít pocity. A páni, byla jsem nadšená. Kniha je procítěná, plná pocitů, básně jsou velmi intezivní. Vlastně můj požitek z knihy znásobil i fakt, že některé věci, které popisuje autorka v současnosti zažívám i já. Musím říct, že některé myšlenky mě opravdu chytly za srdce a zanechaly ve mě stopu. Asi pokud jste čerstvě zamilovaní, tak ve Vás kniha asi takovou stopu nezanechá.

Mléko a med hodnotím velice kladně, já jsem z knihy nadšená. Dlouho mě kniha takhle nedostala. Ráda bych si ji přečetla i v angličtině, abych si ji vychutnala ještě více. Mléko a med doporučuji všem, co mají rádi moderní poezii a nebo i těm, kteří se chtějí s moderní poezií seznámit.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...