středa 12. prosince 2018

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø

Vydáno - Jota
Počet stran - 200

Když se klučina jménem Bulík přestěhuje do uličky Dělová, rychle se dává do party s Lízou, šikovným děvčetem ze sousedství, a dobromyslným, byť značně podivínským vynálezcem doktorem Proktorem. Doposud zneuznaný vědátor vynalezl prdicí prášek a zprvu nepříliš použitelná věc se ukazuje jako ten nejbáječnější vynález na světě. Bulík a Líza vymyslí s důvtipem sobě vlastním úžasný plán - prášek nemusí jen obveselovat děti a dospělé, kdyby totiž doktor Proktor zapracoval na mnohem silnější verzi, mohli by supersilný prášek prodat NASA, Národnímu úřadu pro letectví a kosmonautiku, který by ho dokázal využít k počinům důležitým pro celé lidstvo. Jenomže trojlístku hrdinů se nečekaně staví do cesty nemilosrdní padouchové - pan Trán a jeho synové Truls a Trym. Jejich zlovolným přičiněním se Bulík, Líza i doktor Proktor ocitají ve víru celé řady nebezpečných situací, kdy jim jde doslova o krk. Kdoví, jestli by nakonec bylo učiněno spravedlnosti za dost nebýt doktorovy, Bulíkovy a Líziny statečnosti, vynalézavost a kamarádské soudržnosti...


Moje první setkání se severským autorem Jo Nesbø. Měla jsem náladu na nějakou dětskou knihu u které bych se odreagovala, zasmála se a zároveň jsem chtěla zkusit něco nového a musím uznat, že Doktor Proktor a prdicí prášek byl správnou volbou.

Tenhle příběh o přátelství, odvaze a také o skoro šíleném vědci je prostě skvělý. Postavy v příběhu jsou pěkně vykreslené a zároveň tam není nic navíc. Příběh je stručný ale není nijak osekaný. Prostě plyne bez nějakých větších hluchých míst. Já si okamžitě zamilovala Bulíka, kluka, který se nebojí a na všechno má odpověď. A pak taky krysu, ta byla taky skvělá.

Ano, děj není nějak komplikovný a vlastně tak asi tušíte, co se v knize stane. Ale je to kniha pro děti, takže s tím dospělý čtenář tak nějak počítá. Knihu bych ale doporučila spíš větším dětským čtenářům tak kolem 10 let nejdříve. Na menšího čtenáře by mohla být kniha trošku delší.

Kniha moje očekávání splnila, odreagovala jsem se, pobavila. A byla jsem mile překvapena, že autor severských detektivek dokáže napsat takovou šíleně ztřeštěnou knihu pro děti. Knihu určitě doporučuji dětským i dospělým čtenářům. A další díly Doktora Proktora mě určitě neminou a chci si je určitě přečíst.

HODNOCENÍ - 4* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...