neděle 9. prosince 2018

Fobie - Wulf Dorn

Vydáno - Knižní klub
Počet stran - 320

Prosinec v londýnské čtvrti Forest Hill. Sarah Bridgewaterová procitne uprostřed noci. Manžel se nečekaně vrátil ze služební cesty. Jenže když vejde do kuchyně, nečeká tam na ni Stephen. Neznámý muž však má na sobě Stephenův oblek, přinesl jeho kufr a přijel jeho autem. Navíc neochvějně tvrdí, že je její manžel, a zdá se, že o Sarah ví úplně všechno.
Začíná zákeřná psychologická hra, jež využívá hluboce zakořeněnou smrtelnou fobii.


Wulf Dorn je známým a vychvalovaným autorem thrillerů. Fobie byla první kniha, kterou jsem od autra četla. Už jen ten námět mi přišel hodně zajímavý a strašidelný.

Musím říct, že kniha mě pohltila hned od první stránky. Tak napínavý začátek jsem u knihy dlouho nečetla. A je logické, že když je napínavý začátek, bude vás to nutit číst stále dál.

Když do domu Sarah přišel muž, který měl věci jejího muže, choval se jako její muž ale byla to někd jiný, bylo to opravdu hodně děsivé a po dlouhé době jsem měla u knihy takový mrazivý, nepříjemný pocit. Takhle našlapaný začátek, wow, jen jsem měla strach aby si kniha svoje tempo udržela. A tady jsem trošku narazla, u Fobie mi paradoxně přišel opradu nejlepší začátek a čím kniha postupovala, tím to napětí tak trošku upadalo.

Překvapilo mě, že kniha v sobě měl u pár hlubších myšlenek, co se strachu týče. Také se dotýká témat jako jsou psychické poruchy a nevěra. Na to, jak Sarah byla na začátku knihy líčena jako poměrně slabá osoba s psychickou poruchou, tak v průběhu příběhu vše řeší jako naproto zdravý a nebojácný člověk, až to mnohdy člověku přišlo trošku moc.

Já zpravidla zápletku thrillerů neobjevím, v tomhle jsem takový vděčný čtenář, který většinou bývá překvapen a nebo spíš překvapit ho není těžké. Ale u Fobie jsem tu zápletku tak nějak odhalila. I tak mě ale příběh bavil a čtení jsem si užila.

Fobie má skvělý námět, ale potupem knihy autor trošku ztrácí tempo a má tendenci propadat trošku knižním klišé. Příběh není nijak složitý, není v něm příliš postav a možná díky své jednoduchosti je tak čtivý. Příběh sám o sobě je znepokojující a když si představíte, že by se něco takového stalo vám, je to opravdu mrazivé.

Fobie pro mě byla příjemné překvapení a určitě si přečtu ještě další knížky od autora.

HODNOCENÍ - 4* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...