středa 5. prosince 2018

Meursault, přešetření - Kámel Daúd

Nakladatelství - Odeon
Počet stran - 144

Více než sedmdesát let po slavném Camusově Cizinci slaví v řadě zemí úspěch Kámil Daúd s románem Meursault, přešetření. Převrací v něm příběh Cizince, který v koloniálním Alžírsku coby běloch jménem Meursault zabije bez zjevného důvodu Araba. V Daúdově díle je to právě naopak: Arab zabíjí bělocha. Díky literárním kvalitám a aktuálnímu tématu se román dostal mezi čtyři finalisty Goncourtovy ceny. Kontroverzní dílo vyvolalo i negativní odezvu - v rodném Alžírsku byla na autora vyhlášena fatva.


Odeonky jsou takovou mou závislostí. Jednak miluju jejich design a za další mě baví rozmanitost příběhů. Tahle kniha byla krátká a tak jsem si říkala, že proč ji nezkusit a nezpříjemnit si pochmurné podzimní odpoledne.

Meursault, přešetření zpracovává neobvyklé a kontroverzní téma, se kterým jsem se v knize asi ještě nesetkala. Bavilo mě prostředí Alžírska a i popis života v téhle zemi. Dále autor v příběhu přímo promlouvá ke čtenáři, což je takové oživení příběhu. Styl autora je celkem popisný, lyrický a mnohdy má filozofický přesah. V průběhu příběhu se autor dotýká mnohých témat, nad kterými prostě budete přemýšlet ať chcete nebo ne.

Zároveň jsem ale měla s příběhem problém. Byl takový nekonkrétní a prostě mi tam něco chybělo. Ačkoliv to byla krátká kniha, četla jsem ji několik dní a vlastně se u ní tak trošku trápila. Protože i když jsem se snažila sebevíc, prostě jsem se u knihy nudila. Bohužel tohle je pro mě zatím první Odeonka, která byla spíše zklamání.

HODNOCENÍ - 2* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...