neděle 2. prosince 2018

Faja - Petra Stehlíková

Nakladatelství - Host
Počet stran - 440

Návrat do temného světa, kde se na pravdu a naději téměr zapomnělo.
Ilan vstoupila do nížin, které jsou pro ni světem naprosto odlišným od toho sklenářského. Přátelství s kapitánem pětadvacítky je stále nové a Ilan si uvědomuje, že takový vztah nevzniká jen tak. Zvlášť když se jedná o pětadvacet bojovníků, jejichž nohy kráčí po zemi dlouhá léta a kteří za svůj život ovlivnili mnoho dění ve světě. Aby mohla o lidech, kteří zotročili její lid, smýšlet jako o přátelích, musí se hlavně naučit odpouštět.
Klid ve sklenářských městech je ke všemu narušen, když se po mnoha generacích znovu objevuje starodávný nápis, jen krátká věta, která kdysi byla součástí svobodného sklenářského světa. Ale kdo ji píše na zdi palutulů a sklenářských ghett, když ti, kdo znali její význam, jsou dávno mrtví? Jaký příběh vypráví ta tři slova, na první pohled tak jasná, přesto nepochopitelná?
Ilan bude muset čelit mnohým nebezpečím, aby odhalila význam starobylého odkazu a objevila v něm nové poselství.


Už z prvního dílu této série jsem byla nadšená. Možná právě proto jsem měla strach z druhého dílu, aby se nedostavilo zklamání. A pání, musím říct, že tohle byla opět jízda!

Faja, pokračování Naslouchače, začíná přesně tam, kde první díl skončil. Setkáváme se stejnými postavami, známými místy. Tentokrát dostává větší protor samotná pětadvacítka, kde se postupně začínáme seznamovat s jednotlivými členy. A musím přiznat, že já si prostě zamilovala Vargase!

Ilan je v tomto díle zase o něco starší, drzejší a získává nové zkušenosti a schopnosti. Problém, který jsem v tomto díle měla byl ten, že mi Ilan občas přišla až moc otravná a drzá. A upřímně, v jejím společenském postavení ji prostě nemohlo všechno procházet, jak to bylo v knize popsáno.

Další věc, která mi na knize trošku vadila, byl pomalý rozjezd oproti prvnímu dílu. U Naslouchače jsem byla pohlcena od první strany, tady mi trvalo cca 50 stran se pořádně začíst. Ale pak jsem se začetla a nemohla se odtrhnout, stejně jako u prvního dílu.

Stehlíková si i v druhém díle udržuje svižný děj, poutavý příběh a zajímavý, zcela promyšlený svět. I když druhý díl měl v ději asi dvě slabší místa na můj vkus, ale vzhledem k rozsahu knihy to není nic, co by vás od čtení odrazovalo. Líbí se mi, že postupně se o světě dozvídáme víc, odhalujeme tajemství jak postav, tak společnosti.

Stále nemohu uvěřit, že se jedná o fantasy z pera české autorky, protože tenhle příběh je opravdu světového formátu. Ta kniha se čte sama a je opravdu dobrá. Moje nejoblíbenější postavy jsou Vargas (toho snad milují všechny ženy) a kapitán, protože to postava o které stále nevím, co si tak úplně myslet. Postavu kapitána autorka skvěle postupně vykresluje a odhaluje.

Já nemám co dodat, i druhý díl, Faja, byl prostě neskutečnou jízdou. A čím déle příběh čtete, tím je lepší. Cca druhou polovinu knihy jsem opravdu hltala a nemohla se odtrhnout. O těch posledních pár stranách raději nemluvím. A ten konec? Bože, nutně potřebuju další díl!

Dle předběžných informací autorky se snad můžeme na třetí díl těšit v roce 2019. A já jsem jeden z fanoušků, který se ho už opravdu nemůže dočkat!

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...