středa 26. prosince 2018

Odd a mraziví obři - Neil Gaiman

Vydáno - Albatros
Počet stran - 125

Odd má v životě pěknou smůlu. Při nájezdu Vikingů přišel o otce, s novým otčímem to nemá vůbec jednoduché a zdá se, že krutá zima snad nikdy neskončí. Odd se proto rozhodne z norské vesnice odejít a vydá se do lesa. Když na cestě potká medvěda, lišku a orlici, konečně se na něj usměje štěstí. Noví kamarádi totiž nejsou jen obyčejná zvířata, ale uvěznění severští bohové. Dokáže dvanáctiletý chlapec získat Thorovo kladivo, přeprat obry a konečně osvobodit bohy?


Moje třetí knižní setkání s Neilem Gaimanem. Poprvé jsem od něj četla Koralinu a ta mě příliš nenadchla, poté Severskou mytologii, která byla sice lepší ale ani ta mě příliš neuchvátila. A teď kniha Odd a mraziví obři. A to bylo vcelku milé překvapení.

První, co mě na knize zaujalo a proč jsem si ji vlastně pořídila, byl vzhled. Ten je prostě nádherý. Celá kniha je laděna do černé, bílé a stříbrné barvy a skvěle to ladí. Kniha je hodně ilustrovaná a ilustrace jsou prostě nádherné. Autorem ilustrací je Chris Riddell.

Odd je mladý Viking a celý příběh provází vikngská tématika a severská mytologie. Odd se vydává na svoje dobrodružství a potkává lišku, orla a medvěda. Zvířata nejsou obyčejná, jsou to bohové Loki, Ódin a Thor. Ti se mu svěří, že Asgardu nyní vládne mrazivý obr a Thorovi bylo ukradeno kladivo. Odd se rozhodne Asgard navrátit bohům a Thorovi vrátit zpět jeho kladivo, cesta to ale nebude snadná.

Příběh není nijak složitý ani obsáhlý. I přes to je ale milý a dozvíme se vše podstatné. Hlavní hrdina Odd mě příliš nenadchl ale o to více se mi líbili severští bohové. Určitě ale čtenářům této knihy doporučuji, aby se trošku orientovali v severské mytologii.

Na druhou stranu musím říct, že mě spíše uchvátily ilustrace než příběh samotný, který je takový průměrný. I tak ale kniha určitě stojí za přečtení a já sama se určitě do pohádkového světa severské mytologie ráda vrátím.

HODNOCENÍ - 4*z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...