neděle 18. listopadu 2018

Ostré předměty - Gillian Flynn

Nakldatelství - Knižní klub
Počet stran - 272

Stěží si představit hrůznější zločin než uškrcení malé holčičky. Zapomenuté missourijské maloměsto Wind Gap se ještě nevzpamatovalo z jedné brutální vraždy, a už je tu další, stejně strašná a nepochopitelná. Proč nevinné dívky? A proč jim vrah vytrhal skoro všechny zuby? Pro mladou chicagskou reportérku Camille Preakerovou, která ve Wind Gap vyrůstala, je takový případ vítaným sólokaprem. Jenže to, co se zprvu zdálo jako kariérní příležitost, získá nakonec mnohem osudovější a tragičtější podobu. Ukáže se, že posedlost jde v tomto příběhu až na krev. A to do slova a do písmene.


O Gillian Flynn se mluví všude, snad každý od autorky již něco četl. Teda kromě mě. A já se rozhodla dát autorce šanci.

Musím říct, že podle anotace jsem čekala opravdu něco brutálního, psychologického, mrazivého. A to se bohužel nedostavilo.

Hlavní hrdinka mi byla dost nesympatická. Psychické problémy, sebepoškozování, pokroucené vztahy v rodině. Hlavní hrdince zemřela sestra a její druhá sestra je tak trošku psychopatka. Neustálé popisy, co si hlavní hrdinka kam vyřezala na svém těle mi přišly občas až zbytečné. Vlastně musím říct, že v knize asi nebyla postava, která by mi byla symptická.

Začátek knihy vypadal velice slibně, ale bohužel tento pocit se po pár dalších stranách vytratil.

Co ale musím pochválit je styl autorky, není nijak náročný a je vcelku čtivý. Téma, které autorka v knize zpracovává za mě šlo zpracovat mnohem lépe a poutavěji.

Ostré předměty se dočkaly i seriálového zpracování od HBO. Jelikož mě kniha vůbec nezaujala, zkusím dát šanci seriálu a budu snad mile překvapena narozdíl od knihy.

Tahle kniha mi bohuže prostě nesedla, i tak ale na autorku nezanevřu a zkusím si od ní ještě něco přečíst, co snad bude lepší.

HODNOCENÍ - 2* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...