neděle 25. listopadu 2018

Kříďák - C. J. Tudor

Nakladatelství - Kalibr
Počet stran - 320

Všichni máme tajemství. Před některými utíkáme, ale ona si nás najdou. A některé hry končí vždycky stejně… Mysteriózní thriller Kříďák je tu - a nedá se před ním utéct.
Cítíte to v lese, ve škole i na hřišti, cítíte to v domech a v lunaparku. Cítíte to na většině míst v malém městečku Anderbury… strach, že vás někdo nebo něco sleduje. Začalo to na pouti roku 1986, kdy se stala ta nehoda. Toho dne potkal dvanáctiletý Eddie pana Hallorana - pana Křídu. Ten přivedl Eddieho na myšlenku nevinné hry pro něj a partu jeho přátel: za pomoci křídových kreseb si mohli nechávat vzkazy. Byla to docela zábava - dokud je křídoví panáčci nedovedli k tělu. Mrtvému dívčímu tělu, rozřezanému na kousky. Tahle událost se jim nesmazatelně vryla do nočních můr. A třicet let poté najdou v dopisních schránkách záhadnou obálku - s panáčkem a kusem křídy. Strašáci z dětských let totiž možná stále dokážou zabíjet.


Podzim je pro mě čas thrillerů a Kříďák měl takové ohlasy, že pro mě byl jasná volba.

Z počátku knihy jsem viděla jistou podobnost s TO od Stephena Kinga, bylo poznat, že se autor tímto příběhem nechal inspirovat. Podobnost ale záhy zmizela a příběh se začal odvíjet svým vlastním směrem.

Musím říct, že tohle pro mě bylo příjemné překvapení. Bavilo mě střídání dějových linek z dětství a dospělosti. Styl autora byl svižný, zajímavý a chvilkami dost napínavý. Byla jsem překvapena, že kniha obsahuje i pár hlubokých myšlenek, což jsem u knihy tohoto žánru tak úplně nečekala.

Postavy mi byly sympatické, nebyly nějak extra složité ale přes to čtenáře čeká pár mometů překvapení. Abych pravdu řekla, konec knihy jsem neodhadla. Do poslední chvíle jsem přemýšlela, kdo to může být a proč a kniha mě udržela v napětí.

Ano, kniha měla pár hluchých míst, ale podle mě to nebylo nic hrozého a knize to na dojmu příliš neubralo.

Pro mě kniha byla prostě příjemným překvapením a doufám, že od autora u nás vyjdou i další knihy. Tuhle knihu vřele doporučuji a do podzimních sychravých dní je jako stvořená. A posledních pár stran mě opravdu dostalo, to byla silná káva.

HODNOCENÍ - 4* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...