neděle 11. listopadu 2018

Harry Potter a prokleté dítě - Joanne Kathleen Rowling, John Tiffany, Jack Thorne

Nakladatelství - Albatros
Počet stran - 432

Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší. Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.
Divadelní hru Harry Potter a prokleté dítě na námět J.K. Rowlingové, Johna Tiffanyho a Jacka Thornea napsal Jack Thorne. Je osmým příběhem ze série o Harrym Potterovi a zároveň prvním, který se oficiálně dočkal divadelního zpracování.


Na osmý díl Harryho Pottera jsem četla tolik kritiky, že jsem dlouho odkládala jeho čtení. Po přečtení knihy mi ale přijde tahle kritika úplně zbytečná. Mě tohle pokračování totiž hodně bavilo!

Kniha je psaná formou scénáře, takže jsme ochuzeni o skvělé líčení prostředí ale i přes to si myslím, že kniha stojí za to. Harry je zde už zralý muž, který se vždy nechová tak, jak by měl. I tak mu ale jeho dobré srdce zůstává. Dostáváme se zde do známých míst, potkáváme známé postavy z předchozích dílů. Přátelství zůstala a dávná nepřátelství byla zapomenuta. Jasným důkazem toho je, že dávní nepřátelé Harry a Draco budou donuceni spolupracovat.

Co musím knize vytknout je některé chování postav, to mi přišlo chvilkami dost nepředvídatelné a mnohy se měnilo jak na běžícím pásu. Ale vlastně tohle dokážu knize prominout. Ano, kniha těží z předchozích dílů nejrůznějšími flashbacky, ale s tím se tak nějak dalo počítat.

Ano, Harry Potter a prokleté dítě není sice klasickým dílem HP tak jak ho známe z předchozích dílů, ale i tak rozhodně stojí za přečtení. Já od knihy neočekávala mnoho a vlastně jsem dostala více než jsem čekala. Je to milý příběh se známými postavami, které už sice pocítily zub času a to kouzlo prostředí i jejich charakteru v příběhu prostě zůstává. Je to takové volné pokračování a vlastně mi ta forma scénáře ani nijak nevadila.

Kniha nemusí sednout každému a spousta lidí na ni má nejrůznější názory, ale já jsem ráda, že jsem si ji koupila a přečetla. V mojí sbírce Harryho Pottera zabírá čestné místo.

HODNOCENÍ - 5* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...