středa 1. srpna 2018

Harry Potter a Ohnivý pohár - J. K. Rowlingová

Nakladatelství - Albatros
Počet stran - 571

Již čtvrté dobrodružství Harryho Pottera, známého kouzelníka, který přežil kletbu, která se nepromíjí.

Harry Potter je studentem čtvrtého ročníku školy čar a kouzel v Bradavicích. Tento ročník je pro Harryho speciální, v Bradavicích se totiž bude konat Turnaj tří kouzelníků. Harry by si přál se turnaje zúčastnit, ale turnaj je pouze pro kouzelníky starší 17 let. Ohnivý pohár o Halloweenské noci vybere jména účastníků turnaje. A jedním z nich je i Harry Potter. Kdo hodil jeho jméno do poháru? Harry bude muset čelit nelehkým úkolům, při kterých mu chvilkami půjde o život...a do toho všeho se šíří zvěsti, že Voldemort znovu nabývá na síle.


Příběh Harryho Pottera zná snad každý a každý ho musí milovat. Dokonale promyšlený kouzelnický svět si Vás prostě podmaní až chvilkami budete litovat, že jste mudla. Každá postava je skvěle vylíčená a v příběhu má své důležité místo. Já mám Harryho ještě v prvním vydání, četla jsem ho již mnohokrát a stále mě baví jako kdysi. Příběhy mladého kouzelníka Vás budou bavit ať je Vám 12 nebo 60.

Ohnivý pohár je pro mě první takový temnější díl. Harry už není úplné dítě, děj není už tolik pohádkový, neustálá hrozba Voldemorta visí ve vzduchu, kouzelníci si začínají vybírat na kterou stranu se přikloní. Ta atmosféra je prostě parádní.

Tento díl se zabývá především Turnajem tří kouzelníků a školním plesem. Samozřejmě s plesem souvisí výběr doprovodu a tak se v tomto díle začnou rýsovat první sympatie mezi některými postavami. Za mě ale ples zabírá poměrně značnou část knihy a příliš mě nebavila. O to ale lepší je Turnaj tří kouzelníků, kde jednotlivé úkoly nejsou pro žádné padavky. Každý účastník se s úkoly popere způsobem sobě vlastním a ne každému se každý úkol podaří. Při úkolech jsem byla napnutá, jak to dopadne, i když jsem knihu četla a několikrát jsem i viděla film.

S každým dílem jsou lépe vylíčeny charaktery jednotlivých postav. Postavy dospívají, vyvíjí se. To je na clé sérii prostě skvělé, že v prvním díle se setkáváte s dětmi a v posledním už s pomalu dospělými lidmi. V Ohnivém poháru jsem si zamilovala Pošuka Moodyho, ta postava je prostě báječná. No a samozřejmě Sirius, to je můj oblíbenec už od třetího dílu.

Já vlastně knize nemám nějak co vytknout, baví mě i po těch letech. Tenhle díl už opravdu nabírá dějově na síle a věřte, že ke konci knihy se Vám prostě bude tajit dech. Ačkoliv je kniha celkem tlustá, je tak čtivá, že i nečtenář ji zvládne za pár dní a nemusí se u ní nějak trápit. Díky knize si ještě rozšříte příběh jak ho znáte z filmové verze. Tuhle knihu nemůžu jinak než určitě doporučit.

HODNOCENÍ - 5* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...