neděle 29. července 2018

15 minus - Tomáš Zářecký

Nakladatelství - Moba
Počet stran - 413

Reality show 15 minus je u diváků velmi oblíbená, nemá totiž žádné hranice. Můžete udělat cokoliv a komukoliv bez jakýchkoliv právních následků. To je první pravidlo. Druhé pravidlo je, že se výhra 60 milionů Euro dělí mezi všechny, kteří dorazí do cíle. Když se tyhle dvě pravidla spojí, vznikne něco hrůzného. V 15 minus je 15 soutěžících, kteří se neznají, každý je úplně jiný a netuší, kdo co může od koho čekat. Smrt a podraz může přijít ze všech stran bez vyzvání. Don přichází do soutěže naivní a očekává fér hru. Velice rychle zjistí jaká je realita. Dochází mu, že pokud v sobě neobjeví zvíře, nemá šanci dojít až do cíle.


Na 15 minus jsem četla poměrně dobré recenze. Čekala jsem, že celý příběh bude akce od začátku až do konce. A soutěžící budou umírat jako na běžícím pásu. Na neštěstí je tohle další kniha od které jsem čekala mnoho a dostalo se mi zklamání. Prvních pár stran knihy mě bavilo a říkala jsem si, že jestli bude taková celá kniha, bude to skvělé. No, ačkoliv prvních pár stran bylo super, dalších téměř 200 stran se na můj vkus nic moc nedělo. Neříkám, že kniha byla úplně bez akce, ale nic, co by Vás úplně dostalo se prostě nedělo. Popisy zbytečných scén, snaha autora vytvořit napětí tam, kde to vlastně nějak nešlo. Pořád jsem čekala, kde se co stane a nestalo se v podstatě nic. Nebo aspoň nic převratného.

Za stranou 200 ale došlo k nějakému zlomu. Kniha najednou nabrala na obrátkách, začlo se něco dít a vlastně to chvilkami bylo napínavé, že jsem chtěla číst stále dál. Nejlepší části knihy byly ty s domorodci a pak závěr. Ty části byly tak dobré, až mi přišlo, jestli to nepsal jiný autor. Co ale na knize obdivuji je to, že ačkoliv je v knize 15 soutěžících, čtenář si všchny bude bez problému pamatovat aniž by si musel dělat nějaké poznámky. Dozvíme se základní charakteristiku postav a díky tomu si každou postavu dobře zapamatujete.

Abych to shrnula, ve výsedku pro mě kniha 15 minus byla spíš zklamání. Z knihy o 413 stránkách jich bylo dobrých tak maximálně 150 a to bohužel nestačí. Možná, kdyby kniha byla kratší, působil by celý příběh mnohem lépe. Co se týče jazykové stránky knihy, některé pasáže měly tendenci se opakovat a autor není úplě jazykově vyzrálý. I když kniha byla čtivá, prostě to nestačilo, příběh byl chvilkami nedomyšlený nebo naopak moc překombinovaný a soutěžící měli někdy pomalu schopnosti superhrdinů. Příště bych volila více akce a lépe některé části příběhu promyset.

HODNOCENÍ - 3* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...