středa 4. července 2018

Volání netvora - Patrick Ness

Nakladatelství - Jota
Počet stran - 216

Conor je třináctiletý chlapec, který má noční můry. Není se také čemu divit, jho otec žije s novou rodinou v Americe, s babičkou si příliš nerozumí, jeho maminka je těžce nemocná a v škole Conora spolužáci šikanují. Jediný, koho teď má je jeho nejlepší kamarádka, ale s tou se rozhádá. Jeho nejčastější společností netvor, který ho v noci navštěvuje a vypráví mu postupně tři příběhy. Příběhy, kde věci nejsou takové, jaké se na první pohled zdají. A také, že největším nepřítelem je strach. Netvor je starý strom, tis, který roste za Conorovým domem. Jakmile netvor Conorovi povypráví všechny tři příběhy, chce slyšet jeden příběh od Conora. Zároveň po něm chce, aby se dokázal podívat pravdě do očí. Pravdě, která je smutná a těžká. Dokáže to Conor?



Volání netvora má v současné době již druhé vydání. Já vlastním vydání první a naprosto ho miluju. Kniha je nádherně graficky zpracovaná, obsahuje krásné černobílé ilustrace, které jsou místy smutné ale skvěle dotváří atmosféru knihy.

Volání netvora se dočkalo i filmového zpracování, které slavilo velký úspěch. Právě druhé vydání má filmovou obálku. Já film zatím neviděla. A mám pocit, že film stejně tuhle knihu nemá šanci překonat, ale můžu se mýlit. Knihu původně psala jiná autorka, která nečekaně zemřela, Patrick Ness ale nechtěl, aby tato kniha byla nedokončena a tak ji dokočil sám. A myslím, že se to opravdu povedlo.

Z knihy prostě vyzařuje něco zvláštního, na jednu stranu ohromný smutek, na druhou ale vnitřní klid. Příběh nemá moc postav ani kdo ví jaké zápletky a přes to je tak úžasně silný, dojemný a krásný. Já sama čtu knihu už po několikáté s odstupem pár let a pořád se mi kniha líbí jako bych ji četla poprvé. Volání netvora má pro mě dvě roviny, jednu dětskou, kdy vidíme dětského hlavního hrdinu a netvora. Druhá rovina je dospělá, chlapec postupně překonává svůj strach, začíná vidět věci tak, jak jsou a čelí pravdě. Tuhle knihu si můžete přečíst ať je Vám 13 nebo 60 a v každém věku si v knize prostě něco najdete a zamilujete.

Já prostě nemám nic, co bych Volání netvora vytkla. Miluju ten příběh, zpracování, ilustrace, prostě všechno. Je to takový můj klenot v knihovně, ke kterému se vždy ráda vracím a vracet budu. A pokud jste knihu ještě nečetli, určitě to napravte, je to láska na první přečtení!

HODNOCENÍ - 5* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...