úterý 10. července 2018

Projekt Kronos - Pavel Bareš

Nakladatelství - Host
Počet stran - 564

Projekt Kronos nás zavede do roku 2052, kdy je svět po válce. Město Attiona City, kde občané v horní části města mají prakticky vše včetně čerstvého vzduchu, zatím co spodní část města, Downtown je zmítán zločinem, obchodem s drogami a občané zde nemají ani čistý vzduch, natož pořádnou zdravotní péči. Není tedy divu, že občané Downtownu umírají na záhadnou epidemii. Dále se také setkáváme s Jasonem, který má zvláštní schopnosti a je z něj sehir. Proti sehirům ale stojí sirotková, speciálně cvičená jednotka vojáků, která má za úkol sehiry zabíjet. Tohle jsou základní dějové linky, od kterých se vlastně odvíjí celý příběh.


Upřímně, musím se přiznat, že se mi zpočátku do knihy moc nechtělo. Příběh mě lákal, ale těch 564 mě lákalo už méně. Nakonec to nebylo tak zlé, jak jsem čekala a knihu jsem měla za 5 dní přečtenou aniž bych se do čtení musela nutit.

Svět Projektu Kronos se mi líbil. Pavel Bareš dokázal vše bravurně vylíčit. Od obchodu s drogami až po nejrůznější pouliční šarvátky a násilné scény. Při čtení těhle scén se mi chvilkami ani nechtělo věřit, že tohle je první kniha autora. Celou dobu jsem měla strach, že bude příběh zničen nějakou romantickou linkou, což se naštěstí nestalo. Protože by to do příběhu absolutě nezapadalo. Co se mi také líbilo byli sehirové, těm prostě fandím. Pokud čekáte, že příběh má hlavního hrdinu, tak mně to tak nepřišlo. Hlavním hrdinou bylo prostě město, do kterého je příběh zasazen.

U čeho jsem ale v příběhu jásala méně byly dialogy postav. Ty mi chvilkami přišly zdlouhavé a vlastně tak nějak o ničem. Troufám si říct, že popisné či akční scény jsou mnohem lepší než rozhovory postav. Co mi na příběhu vadilo bylo neustálé přeskakování ze současnosti do minulosti a naopak. Tím, že to ani nebylo nějak označeno jsem se občas trošku ztrácela. A postavy. Ačkoliv postavy jsou skvělé, je jich tam prostě moc. A kombinace mnoha postav s přeskakováním v čase se stává smrtícím kotejlem pro knihu, který ji bohužel ubírá na kvalitě. Považuji se za čtenáře, který se většinou v ději knihy orientuje a má celkem pamatováka na jména, ale tady toho bylo místy až moc.

I když má Projekt Kronos svoje slabiny, je to zajímavá kniha, která osloví jak milovníky sci-fi, tak i čtenáře, kteří s tímto žánrem teprve začínají (to jsem například já). Příběh je svižný ale budete k němu potřebovat dobrou paměť. Jsem zvědavá, jakou cestou se bude autor ubírat v druhém dílu, který by snad ještě letos měl opět vycházet u nakladateství Host. I přes to, že kniha úplně není formátem na cesty, bude Vás to nutit číst pořád dál a tak Vám těch 564 stran celkem rychle uteče. Projekt Kronos je příjemným překvapením na českém knižním trhu a mnohdy se Vám ani nebude chtít věřit, že se jedná o prvotinu autora.

HODNOCENÍ - 4* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...