pondělí 16. července 2018

Černooká - Anna Musilová

Nakladatelství - Yoli
Počet stran - 288

Černooká na Vás pokukuje z regálů snad všech knihkupectví, je vážně tak skvělá?

V knize se setkáváme s hlavní hrdinkou Viktorií, které je 18 let,bydlí v Praze a žije na první pohled obyčejný život. Studuje, má nejlepší kamarádku, potkává svého vysněného chlapce. Viktorii zemřela před devíti lety matka a od té doby trpí těžkými depresemi a sebepoškozováním. Tím to ale nekončí, jednoho dne začne Viktorie vídat přízrak s černýma očima, který jí začne našeptávat nejrůznější věci a podsouvat nejrůznější myšlenky. Podaří se Viktorii přízrak porazit a vyléčit se? Nebo přízrak poslechne a udělá něco hrůzného?


Černooká pro mě byla velice milým překvapením. Poslední dobou čtu ráda mladé české autory a jsem ráda, že jsem dala šanci i Anně Musilové. Na to, že tohle je její první kniha, je vážně povedená.

Už od začátku se mi líbilo jak byla vykreslena psychika hlavní hrdinky. Popsány její emoce, nálady, deprese. Tyhle deprese nejsou to, že máte špatný den a máte "depku" ale jsou takové, že Vám nedovolí vstát ráno z postele a začnou řídit Váš život. Zároveň můžeme sledovat nikdy nekončící boj Viktorie s touhle nemocí, která si svou nemoc uvědomuje ale neumí se jí bránit. Ačkoliv v knize je láska, není nějak přeslazená a celou dobu se nese v pochmurném duchu, což se mi moc líbilo. V knize není příliš postav ale každá postava má svou důležitou roli.

Co mi na knize chvilkami vadilo, byly popisné pasáže, které se snažily působit chvilkami až poeticky. Ty knize, dle mého názoru, nic nepřidaly, pouze to byla přehlídka slovní zásoby autorky. Osobně jsem čekala trošku jiný konec knihy, na to, jak byla kniha po celou dobu depresivní a ponurá, byl ten konec trošku takový happy end, což byla trošku škoda. Ale netvrdím, že konec knihy byl vyloženě špatný, to vůbec ne.

Černooká je v podstatě obyčejný příběh, který Vás ale neobyčejně pohltí. Ačkoliv jsem ze začátku knize příliš nevěřila, něco mě pořád nutilo číst dál a dál. Podle mě se mladí čeští autoři stávají stále kvalitnější literaturou a byla by škoda jim nedat šanci a nečíst jejich knihy. Mě osobně prvotina Anny Musilové velice zaujala a pokud vydá další knihu, ráda si ji koupím a budu doufat, že bude minimálně stejně dobrá jako byla Černooká.

HODNOCENÍ - 4* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...