neděle 22. července 2018

Manželé odvedle - Shari Lapena

Nakladatelství - Knižní klub
Počet stran - 272

V příběhu se setáváme s Anne a Marcem, zdánlivě dokonalým manželským párem. Marco podniká, Anne je doma s jejich miminkem Corou, které se jim nedávno narodilo. Jednoho dne jsou pozvání k sousedům na párty. Sousedka Cynthia ale nemá ráda malé děti a tak Coru musí nechat doma. Naneštěstí ale chůva, která Coru hlídá, nemá čas. Anne a Marco se tedy rozhodnou dítě nechat doma samotné, vezmou si elektronickou chůvičku aby mohli v případě potřeby za Corou přijít a také ji budou co půl hodiny chodit kontrolovat. Vše probíhá podle plánu, manželé se baví, Coru chodí kontrolovat, vše se zdá v pořádku. Pak ale jde na kontrolu Anne a zjistí, že je něco jinak. Dveře od domu jsou pootevřené a v domě je podivné ticho. Cořina postýlka je prázdná. Jejich dítě totiž někdo unesl. Kdo? Proč?


Co se týče děje, nemůžu Vám prozradit víc, protože tím pádem bych vlastně prozradila zápletku. Ano, tak plytký je děj této knihy.

S touto knihou jsem měla problém od začátku do konce. Děj mě nijak nebavil, nevtáhlo mě to. Nudné plácání, sem tam se teda něco stane ale i když dojde k nějaké akci, není to bohužel nic převratného. Příběh tak nějak plyne ale vlastně se tam nic neděje. Některé popisy minulosti jsou vlastně úplně zbytečné, protože k ději nijak nepřispívají. Můj další problém byly postavy v knize. Byly mi všechny nesympatické a vlastně mi tak nějak bylo i jedno, co se s kým stane. Což je u thrilleru celkem problém. Shari prostě chybí v psaní něco, co čtenáře ke knize připoutá a bude ho to nutit číst pořád dál a dál. Asi od poloviny, jako by autorka tušila, že se vlastně nic moc neděje a snaží se různě vše překombinovat, čtenáře šokovat a bohužel i tohle se míjí účinkem a má to spíš opačný efekt. Děj je prostě hodně předvídatelný a ten, kdo má v tomhle žánru už něco načteno zápletku odhadne. Ačkoliv má kniha 272 stran, myslím, že by se děj dal shrnout i do 150 stran a pořád by čtenář o nic nepřišel.

Co musím na knize ocenit je to, že tam není zbytečně mnoho postav. Je psána jednoduchým stylem. Žádné přeskakování mezi časovými rovinami. To se mi na knize líbilo. Jedná se o autorčinu první knihu, takže kdo ví, jestli je tahle jednoduchost příběhu plánovaná. Bohužel, tím moje nadšení z knihy končí.

Touhle knihou jsem chtěla překonat čtecí krizi a úplně nevím, jestli to byla zrovna správná volba. Mám ráda thrillery, mám v nich ráda to napětí, nutkání číst knihu dál a nedat ji z ruky. Tady mi to chybělo.

Pokud s thrillery začínáte, knihu Vám můžu doporučit, není nijak drastická a bude se Vám dobře číst. Pokud už jste ale zkušenější čtenář thrillerů, bude Vám to zřejmě připadat nudné a vleklé. Autorka napsala ještě druhou knihu, Někdo cizí v domě, tu jsem zatím nečetla. Už z anotace mám dojem, že to bude dost podobné Manželům odvedle. Uvidíme, třeba se Shari poučila z chyb první knihy a druhá kniha bude o dost lepší.

HODNOCENÍ - 3* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...