neděle 10. června 2018

Utrpení mladého Werthera - J. W. Goethe

V knize se setkáváme s hlavním hrdinou, mladým mužem jménem Werther. Ten se zamiluje do Lotty, která je zasnoubená již s postarším mužem Albertem. S Lottou se ale přesto stýká každý den, podniká s ní procházky a tráví spolu čas. Lottě je Werther sympatický ale i přes to neporuší slib, který dala Albertovi. Později Werther potká dívku, která mu připomíná Lottu ale není do ní zamilovaný. S Lottou si stále dopisuje. Kniha je psána ich formou a formou dopisů, které Werther píše svému příteli a sděluje mu svoje nejniternější pocity. Děj knihy mapuje období zhruba dvou let. Kniha je inspirována Goethovou nešťastnou láskou.



Po vydání knihy se údajně dokonce zvedla vlna sebevražd, mnozí lidé se údajně ve Wertherově utrpení našli a inspirovali se jeho způsobem ukončení trápení.

Kniha mě překvapila jazykem, kterým je psána. Četla se dobře. S čím jsem ale měla trošku problém byl hlavní hrdina, jehož neustálé fňukání mi chvilkami už vážně lezlo krkem. I tak mě ale cosi stále nutilo číst knihu dál a dál a ve finále jsem vlastně čekala, že se kniha bude číst hůř. V knize je vlastně potlačená dějová linka a primárně se vše soustředí na pocity hlavního hrdiny. Určitě jsem ráda, že jsem si knihu přečetla a rozšířila si tak obzory v klasice. Knihu určitě můžu doporučit k povinné četbě, už jen pro to, že není nijak dlouhá a dá se bez problému přečíst.

HODNOCENÍ - 3* z 5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...