úterý 26. června 2018

Horrorstör - Grady Hendrix

Nakladatelství - Plus
Počet stran - 248

Představte si obrovský obchodní dům s nábytkem. Obchodní dům, kde seženete cokoliv a je navrhnutý tak, že Vás prostě donutí nakoupit. Ano, to je přesně Orsk v Clevelandu. Každé ráno, když přijdou zaměstnanci do práce je v domě něco jinak. Rozbité police, znečištěné sedačky, místo sklenic jsou střepy. Trojice zaměstnanců se rozhodne, že v Orsku zůstanou přes noc a této záhadě přijdou na kloub. Orsk totiž stojí na místě, kde dřív byla věznice, mají tuto spoušť na svědomí duchové? Nebo v Orsku přespávají nějací nezvaní hosté? To vše Vám příběh prozradí.


Příběh sám o sobě nepřichází s nějakým převratným námětem, který by byl čtenářům neznámý. Co je ale pro čtenáře neobvyklé je prostředí, já osobně jsem se s knihou z prostředí obchodního domu s nábytkem ještě nesetkala. Jak už samotný název knihy napovídá, jedná se o horor. No, milovníci hororů příliš nejásejte. Jedná se spíše o béčkový horor, který je vlastně poměrně předvídatelný. Samozřejmě nechybí duchové a smrt pár hrdinů. A tím to vlastně tak nějak končí. Podle mě šlo mnohem více a mnohem lépe využít potenciál prostředí, kde se příběh odehrává. Chvilkami mi přišlo, že autor se snaží více popsat, kde je vystavená jaká skříň než aby rozvíjel samotný děj. To je veliká škoda. Všichni obchodní domy s nábytkem známe, takže ty detailní popisy tam byly prostě navíc.

Co se mi moc líbilo je ale zpracování knihy. Kniha na první pohled vypadá spíš jako katalog s nábytkem než jako kniha. Takže pokud budete s knihou cestovat, je možné, že Vám lidé budou koukat přes rameno, proč čtete katalog s nábytkem. Já jsem s knihou jela vlakem a několika zvídavým pohledům jsem také neušla. Kniha obsahuje i různé interní informace Orsku, popis jejich služeb, reklamační list a další. V tomto je Horrorstör opravdu originální.

O co více je kniha originální designem, tím více pokulhává v ději. Pokud máte načtené horory, tak Vás tady opravdu nic nepřekvapí. Prostě béčkový horor s obyčejnou zápletkou a očekávaným rozuzlením. I tak ale kniha stojí za přečtení, není dlouhá a designově se prostě povedla. A možná po přečtení knihy, když pojedete do obchodního domu s nábytkem, už nebudete tak klidní jako dřív.

HODNOCENÍ - 3* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...