neděle 9. července 2023

Ohnivý muž - Joe Hill

Počet stran - 664

Vydáno - Beta

Představte si podivnou nemoc, která končí samovolným vznícením oběti. A představte si, že je tahle choroba nakažlivá a nebezpečně se šíří... Joe Hill v novému románu vrhá čtenáře do chřtánu apokalypsy. Počet nakažených stoupá, oheň páchá nedozírné škody a část společnosti by proti postiženým nejraději zakročila zcela nekompromisně. Zdravotní sestra Harper hledá řešení. Pomůže věda, drastická opatření nebo tajemný Ohnivý muž, který se naučil oheň v sobě ovládat?


Ohnivý muž mě lákal svou anotací, ale zároveň mě docela děsil svým rozsahem. Příběh, který má přes 600 stran není záležitost na chvilku. Jenže vidina dystopického světa byla lákavá. A pak se naskytla možnost společného čtení, takže nebylo cesty zpět a do knihy jsem se konečně pustila.

Příběh začíná docela nenápadně. Nejprve pár případů samovznícení, kdy společnost netuší, čím to je a ani jaké peklo je ještě čeká. Tato nemoc se šíří rychleji než by kdokoliv čekal. Lidé panikaří, umírají a společnost se začne rozpadat. A jestli se něco autorovi podařilo, tak je to přesně tento pozvolný popis rozpadu společnosti a změny charakterů lidí. Já jsem si velice rychle zamilovala postavu hasiče, která sice není prvoplánově líbivá, ale možná právě proto jsem si ho tak oblíbila. Zdravotní sestra Harper byla sympatická, ale chvilkami mi přišla až moc na sílu drsná.

Ohnivý muž vyžaduje pozornost a čas a s tím je nutné počítat. Ale slibuji, že čas, který knize věnujete, si náramně užijete. Autor nešetří akcí, intrikami, stále více se komplikujícími mezilidskými vztahy. A tento koktejl je opravdu chytlavý.

Ke knize bych však měla dvě výtky. První je délka knihy, kdyby si autor ušetřil třeba 100 stran, tempu příběhu by to podle mě prospělo. Druhou výtkou je konec. Samozřejmě nechci spoilerovat, ale bylo to trošku předvídatelné a já bych ten konec chtěla trošku více překvapivý.

Musím říct, že Ohnivý muž pro mě byl velké překvapení. Nečekala jsem tak skvělý a chytlavý příběh. Takže pokud máte trošku času a chcete ho věnovat nějaké dobré knize, Ohnivý muž je jasná volba.

Za knihu posílám veliké díky do nakladatelství Beta a Ohnivého muže můžete pořídit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...