pondělí 14. února 2022

Mlha - Stephen King

Vydáno - Beta

Počet stran - 552

Ve vynikající sbírce dvaadvaceti povídek Stephen King opět čtenářům poodhaluje temná zákoutí své jedinečné fantazie.


Dvaadvacet povídek v jedné knize je už pořádná nálož čtení. Já osobně mám povídky ráda, líbí se mi, že jsou kratší, svižnější a v jedné knize můžu prožít více příběhů.

Celou povídkovou sbírku otevírá Mlha. Je Vám ten název povědomý? Ano, je i stejnojmenný film. Nebezpečně se šířící mlha, se kterou přichází i neznámí tvorové, kteří zabijí každého, na koho narazí. Posledních pár přeživších se ukrývá v supermarketu a bojují o život. Ovšem pozor, povídková Mlha má odlišný konec než ta filmová. Mně se ten konec líbil a k povídce mi seděl.

Vaší pozornosti by rozhodně neměly uniknout povídky Prám, Nona, Opice, I povstal Kain nebo Muž, který nepodával pravici. Mě osobně asi nejvíce zaujala hned po Mlze povídka Nezmar, která je opravdu jen pro silné žaludky, ale naprosto skvěle napsána.

Povídky jsou dost různorodé, jak tématicky, tak i tempem či rozsahem. Některé povídky jsou více psychologické, jiné více hororové a na své si přijdou i milovníci sci-fi. Zkrátka v těchto 22 povídkách si každý dokáže najít to své. Osobně bych knihu doporučila spíše čtenářům, kteří od Kinga již něco četli. Nováčkům by mohla dát tato více než pětisetstránková bichle dost zabrat.

Mlha je rozhodně kniha, která by neměla chybět v žádné knihovně milovníka Stephena Kinga. Soubor povídek je krásnou sondou do jeho tvorby. Doporučuji si povídky dávkovat a pořádně si je vychutnávat a věřím, že si užijete skvělý čtenářský zážitek.

Za knihu posílám obrovské díky nakladatelství Beta a Mlhu si můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Šéf, co tě nadzvedne - Winter Renshaw

Vydáno - Beta Počet stran - 312 Po bolestné zkušenosti se smrtí si uvědomím, že je načase změnit život. A to zásadně. První na řadě je moje ...