neděle 7. března 2021

Stínové eso - Amanda Foody

Vydáno - King Cool

Počet stran - 419

Vítejte ve Městě hříchu, kde vládnou vlastníci kasin, gangy zamořují ulice a za každým stínem se skrývá tajemství. Enne Salta byla vychována jako správná mladá dáma, a žádná taková dáma by dobrovolně nenavštívila New Reynes, takzvané Město hříchu. Když jí ale zmizí matka, Enne musí opustit svou dívčí školu – a svou pověst – aby mohla sledovat matčinu stopu do města, které nikdo neopustí nezměněn.


Young adult fantasy knih vychází opravdu mnoho a proto se snažím vybírat ty, které mají nějaký zajímavý námět. Casina, podvody, kabarety, no nezní to skvěle? Z tohoto důvodu jsem sáhla po Stínovém esu. Enne se vypraví hledat svou ztracenou matku do Města hříchu a jedinou indicii, kterou po sobě matka zanechala je jméno Levi Glaisyer. Enne očekává ochotného muže, který jí v pátrání pomůže. Místo toho potkává mladého podvodníka a vůdce tamního gangu Železných, kterého vždy zajímá pouze jeho vlastní prospěch. Levi se však nachází ve finanční tísni, díky které mu jde o život, proto když mu Enne nabídne, že pokud jí pomůže, tak ho očekává tučná odměna, souhlasí. A tím se rozbíhá celý kolotoč událostí.

Jestli je něčím Stínové eso originální, tak je to rozhodně prostředí. Kabarety, kasina, gangy, to vše je tady barvitě popsáno. Nechybí ani hazardní hry, alkohol, drogy, tanečnice či pouliční rvačky. Atmosféra je opravdu skvěle popsána a chvilkami máte pocit, že být ve Městě hříchu Vy, tak nepřežijete ani den. Od začátku Vás příběh vtáhne, rychle se zorientujete, kdo jakému území šéfuje, není to nijak složité.

Levi byl pro mě úžasná hlavní postava a i když to není zrovna dobrák od kosti, oblíbila jsem si ho během pár stránek. S Enne už to bylo krapet složitější. Na začátku mi přišla dost naivní a proto jsem chvilku bojovala s tím, že chvilkami byla až moc neohrožená. Linka mezi Levim a Enne mě bavila, není to totiž taková ta klasická romantika plná klišé, jak to někdy v young adult fantasy bývá. Stínové eso se lehce dotýká i bisexuality, což mi přišlo trošku zbytečné a do příběhu našroubované na sílu, stejně tak jako talenty, které se tam objevují. Bylo to zpestření, které přiblížilo postavy, ale asi bych se bez toho dokázala obejít.

Ve Stínovém esu jsem přece jen pár drobných chyb viděla. Ohledně matky Enne mi tam přišlo pár nesrovnalostí a některé věci do sebe tak úplně nezapadaly. S čím jsem bojovala o něco víc bylo tempo příběhu. Začátek naprosto pohlcující a super, jenže pak mi přišlo, že autorka úplně nezvládla udržet dech s tempem, které na začátku nasadila a tak nějak děj stagnoval. Scény i rozhovory byly v některých místech podobné a působilo to dojmem, že se až opakují. Naštěstí to byla vždycky jen chvilková záležitost a pak se autorka vrátila na dráhu té skvělé jízdy, kterou začala. To potvrzuje i posledních 130 stran, kde autorka ani na chvíli neztratí dech a dopřeje čtenáři skvělý, akcí nabitý závěr, kde bude jen žasnout, co všechno se děje.

V zahraničí vyšly už všechny tři díly série Hra stínů a já pevně věřím, že se jich dočkáme i u nás. První díl zanechal mnoho otázek, na které chci najít odpověď a zajímá mě, co se v Městě hříchu bude dít dál. Pokud máte rádi temné a nebezpečné prostředí kasin, kabaretů, gangy, které si stále dokazují svou moc, budete nadšeni. Stínové eso Vám dopřeje bravurní příběh protkaný intrikami a podvody.

Za knihu Stínové eso moc děkuji Knihám Dobrovský a knihu můžete zakoupit přímo ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.






Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...