čtvrtek 10. prosince 2020

Dárek - Sebastian Fitzek

Počet stran - 360

Vydáno - Anag

Milan Berg stojí na semaforu, když vedle něj zastaví auto. Na zadním sedadle sedí vyděšená dívka. Na okno zoufale tiskne kus papíru. Volání o pomoc? Milan to však nedokáže přečíst – protože je negramotný! Jeden z více než dvou milionů v Německu. Cítí však, že ta dívka je ve smrtelném nebezpečí. Noční můra, na jejímž konci stojí kruté zjištění. Když ji začne hledat, stane se z toho noční můra, na jejímž konci stojí kruté zjištění: Někdy je pravda příliš hrozná na to, aby s ní mohl člověk dál žít – a nevědomost je největším darem na zemi.



Sebastian Fitzek je známý německý autor thrillerů, který je u čtenářů velmi oblíbený. Já od autora před několika lety četla Zaklínače duší, ale další tvorba autora mi pak už tak nějak unikala. Změnila to až kniha Dárek, která se mi dostala do rukou díky nakladatelství Anag.

První, co Vás na Dárku zaujme je samotné grafické zpracování, které je nádherné, zajímavé a okamžitě upoutá Vaši pozornost. Tento kousek v hardbacku bude ozdobou nejedné knihovny. Kromě obálky je opravdu vyšperkovaná i předsádka včetně rozdělení jednotlivých kapitol.

Hodně mě překvapilo, že už od první kapitoly kniha nasadila hodně svižné tempo. Krátké kapitoly dodávají na čtivosti a stále nutí pokračovat v příběhu. Nechybí ani spousta zvratů, některé očekáváte, jiné Vám vyrazí dech. Je vidět, že ve zvratech se autor doslova vyžívá, i když to mnohdy může působit lehce překombinovaně.

Thrillerů u nás vychází spousta a jelikož jich je tolik, mám ráda, když si mohu přečíst nějaký, který má zajímavý námět. A to Dárek rozhodně je. Námět hlavního hrdiny, který je negramotný byl velmi originální a dosud jsem se s ním v žádném thrilleru nesetkala. Dárek totiž popisuje, jak negramotný člověk v dnešní společnosti funguje. Některé situace mi přišly až neskutečné a hodně jsem přemýšlela nad tím, jak Milan, hlavní hrdina, tyto situace zvládal, protože já bych si to nedokázala představit. Pro nás běžný život se pro Milana stává nekonečným přívalem stresujících situací, které neví, jestli zvládne a musí si vždycky poradit a vymyslet nějaké řešení. Zvlášť situace, kdy je dost možná svědkem únosu malé holčičky. 

Dárek určitě doporučuji všem fanouškům thrilleru a rozhodně se knihy nemusíte bát ani pokud tento žánr nemáte příliš načtený. Jelikož se jedná o psychothriller, netečou příběhem zrovna potoky krve, i tak se ale pár drsných scén dočkáte. Příběh sice není jedním z nejvíce zapeklitých, ale je rozhodně chytlavý a čte se opravdu rychle.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji nakladatelství Anag a Dárek můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 4 * z 5 *.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...