neděle 22. listopadu 2020

Povědomá temnota - Amy Engel

Počet stran - 320

Vydáno - Beta

Strhující příběh matky, která poté, co je její dcera zavražděna na městském hřišti, už nemá co ztratit a rozhodne se pátrat po spravedlnosti na vlastní pěst. Chce za každou cenu zjistit, co se opravdu stalo. Zároveň musí svést boj se stínem své přísné matky, jejíž tvrdost a neústupnost bude při svém pátrání potřebovat.


 Amy Engel u nás vyšla již jedna kniha a to Dívky z Roanoke. Před pár týdny se čtenáři dočkali v češtině i druhé knížky autorky, která se jmenuje Povědomá temnota, která v zahraničí sklidila velký úspěch a čtenáři z ní byli opravdu nadšení.

Pokud jste čtenáři, kteří si libují v thrillerech s drsným začátkem, který Vás k sobě připoutá a nepustí, budete nadšení. Právě začátek knihy je dost silný a Vy budete chtít vědět, co bude dál. Smrt dvou mladých dívek v malém městečku spustí vlnu dalších, nečekaných událostí. Matka jedné ze zavražděných děvčat se rozhodně vzít spravedlnost do svých rukou a vypátrat, kdo za tento ohavný čin může. 

V dnešní době jsou dost moderní thrillery s úspěšnými a bohatými hlavními hrdinkami. Povědomá temnota je však úplný opak. Hlavní hrdinka Eve má za sebou dost kruté dětství, pohnuté rodinné vztahy a její kariéra taky zrovna nevzkvétá. Vlastně je to věc, která se mi na Povědomé temnotě dost líbila a dělala příběh mnohem víc uvěřitelný. Zaplivané bary, či ošuntělé obydlené karavany, ani jedno v příběhu nechybí.

Co mi však vadilo byl hovorový jazyk, kterým je celý příběh napsaný. Přišlo mi jej tam už moc a chvilkami mě to dost od čtení rušilo, což byla škoda, protože jinak je kniha opravdu čtivá. Můj největší problém byl ale se stranou 45, kde byl podle mě spoiler jako hrom a mně díky jedné větě na této straně bylo jasné, jak kniha dopadne a nemýlila jsem se. To pro mě bylo velké zklamání a já do poslední chvíle doufala, že se mi to zdá a přece to tak nemůže dopadnout, no, dopadlo. Nebýt tam toto velké prozrazení, asi bych z příběhu byla mnohem víc nadšená, ale vlastně pak už čtete s tím, že víte, kdo za všechno může.

Povědomá temnota však není jen thrillerem, ale já jsem příběh vnímala i jako takové rodinné drama. Velkou roli hrají rodinné vztahy, které zde jsou opravdu dobře popsané. Velkou roli zde také hraje mateřství a touha po pomstě, což zde taky bylo velice dobře vykresleno. A ten drsný konec mě vcelku překvapil, i když si myslím, že autorka zbytečně trošku moc tlačila na pilu.

Musím říct, že ačkoliv je Povědomá temnota příběh s velkým potenciálem, z mého pohledu nebyl naplno využit. Čtení to sice bylo dobré, ale bylo tam pár věcí, přes které jsem se jaksi nedokázala přenést a i když mě to mrzí, s hodnocením v tomto případě jsem tak nějak na půl cesty a příběh pro mě zůstává lepším průměrem.

Za Povědomou temnotu moc děkuji nakladatelství Beta a knihu můžete zakoupit ZDE.

HODNOCENÍ - 3 * z 5 *.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...