čtvrtek 15. října 2020

Hrdinové - Stephen Fry

Vydáno - Beta

Počet stran - 400

Jen málo smrtelníků se pustilo do odvážných a srdceryvných dobrodružství tak stylově a triumfálně jako řečtí hrdinové. Stephen Fry vypráví jejich dramatické, zábavné i tragické a především nadčasové příběhy. Vstupte s Iásónem na palubu lodi Argo a vydejte se za Zlatým rounem, sledujte, jak moudře Oidipus vyřeší hádanku Sfingy, žasněte nad tím, jak si Héráklés poradí s těžkými úkoly, obdivujte neporazitelnou Atalantu, vychovanou medvědy, staňte se svědkem nesmrtelných příběhů, které se staly inspirací všech následujících věků.


Řecká mytologie a příběhy o řeckých hrdinech mě vždycky bavily, doteď si pamatuji, jak jsem jako malá sledovala Souboj Titánů. I později na základní škole jsem si hledala různé knížky s touto tématikou, ale teď jsem dlouho nic takového nečetla. Když jsem se o knize dozvěděla, hodně mě zaujala svou anotací. A když mi kniha přišla, úplně jsem se rozplývala nad jejím zpracováním. Musím říct, že ta obálka je opravdu nádherná a povedená. A ta předsádka? U ní je vidět, že si někdo dal velice záležet. V zahraničí kniha vyšla v paperbacku, u nás se však dočkala zpracování v hardbacku, což je u knihy, která má 400 stran rozhodně dobře.

V knize se setkáte s velkými jmény, jako například Hérákles, Perseus, Orfeus, Oidipus nebo Théseus a spousta dalších. Některé příběhy Vám budou zcela určitě známé, některé mě však překvapily a neznala jsem je. Spousta knih o mytologii je komplikovaných a na čtenáře můžou působit zbytečně složitě a od čtení je odradit. To však neplatí v případě Hrdinů. Hrdinové jsou zpracování skvělým způsobem, který není komplikovaný, pro čtenáře je velmi příjemný a srozumitelný a tudíž nebude mít potřebu si knihu nějak extra dávkovat. Ačkoliv je to celkem bichlička, čtení mi hodně rychle ubíhalo. Pokud si nebudete s nějakými jmény či pojmy jistí, na konci knihy je slovníček, kde si vše můžete dohledat, což je praktické a vidím to jako velké plus knihy.

Z knihy je patrné, že autor moc dobře ví, o čem píše a je mu tohle téma blízké. Hrdinové na mě chvilkami působili stylem, že autor sedí v křesle a vše mi vypráví, zároveň do příběhu vnáší i trošku svého humoru, který není nijak nucený, strojený ani trapný. Některé věci dovysvětluje prostřednictvím poznámek pod čarou, které obvykle v knihách moc nemusím, ale tady mě vůbec nerušily.

Hrdinové pro mě byli obrovské překvapení a nemám, co bych knize vytkla. Knihu hodnotím skvěle jak vzhledově, tak obsahem. Nebála bych se říct, že Hrdinové jsou i skvělým tipem na knižní dárek pro někoho, kdo má řeckou mytologii rád. Autorovi u nás již vyšla kniha Mýty, která obsahuje příběhy o řeckých bozích a bohyních, knihu jsem zatím nečetla, ale rozhodně mám v plánu se do ní pustit. Knihy na sebe nijak nenavazují, takže je jen a pouze na čtenáři, kterou knihou se rozhodne začít.

Za knihu Hrdinové moc děkuji nakladatelství Beta a knihu zakoupíte ZDE.

HODNOCENÍ - 5 * z 5 *.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...