neděle 16. února 2020

O psaní - Stephen King

Vydáno - Beta - Dobrovský
Počet stran - 224
"Při psaní nejde o vydělávání peněz, o slávu, o randění, o sex ani o navazování přátelství. Nakonec jde vždycky o to, abyste obohatili život těch, kdo budou vaše dílo číst, a stejně tak i svůj vlastní. Jde při něm o vstávání, o uzdravování, o překonávání něčeho. O radost, že? O radost. Část téhle knihy - možná až příliš velká - se zabývá tím, jak jsem se to já naučil dělat. Hodně z ní je o tom, jak to vy můžete dělat líp. Zbytek - a možná to nejlepší - je povolení: smíte, měli byste, a pokud máte dost odvahy do začátku, pak to dokážete. Psaní je magie, stejně jako kterékoli jiné umění je to živá voda. A voda je zadarmo. Tak pijte.. Pijte, co hrdlo ráčí."
Stephen King
To, že miluju tvorbu Stephena Kinga je o mně známá věc a pokud jste četli nějaké moje recenze, musí Vám to být nad slunce jasné. Abych pravdu řekla, o Stephenovi jsem doposud nevěděla příliš věcí. Proto když jsem se dozvěděla, že vychází již třetí vydání jeho knihy O psaní, nemohla jsem se dočkat, až si ho přečtu a dozvím se víc o autorovi a vzniku jeho knih.
O psaní je rozděleno do několika částí, první část nás seznamuje se životem Stehpena Kinga. Vypráví svoje zážitky od opravdu raného dětství, přes dospívání až po dospělost. Máme možnost trošku poznat jeho matku a jeho bratra, se kterými vyrůstal. Nechybí ani nejrůznější příhody, například příhoda, když měl zánět středního ucha, ta je opravdu skvěle popsaná. Stephen čtenáři později popisuje, jak se seznámil se svou ženou, jaká různá povolání vystřídal. Autor zmíní i období, kdy bojoval se svými démony a to alkoholem a kokainem. Dozvídáme se, do jakých jeho knih tohle svoje životní období promítá. V knize O psaní je popsána i jeho nehoda, kdy ho srazí náklaďák a utrpí mnoho vážných zranění, ze kterých se však dostane a po několika týdnech se zase vrací ke psaní.
V další části se Stephen King věnuje tomu, jak psát. Čtenáři předkládá pár tipů ohledně gramatiky, slovní zásoby a prozrazuje, že klíčem k úspěchu pro úspěšné psaní je hodně číst. Dozvídáme se, kdy je například vhodné nebo nutné dělat rešerše, jak dobře vystavět příběh.
Já jsem z knihy O psaní nadšená. Dozvěděla jsem se opravdu mnoho zajímavostí a autor mi je díky tomu zase o něco blíž. Líbilo se mi, že je to také upřímná zpověď autora. Stejně tak se mi líbila možnost nahlédnout přes rameno někomu, kdo píše jednu skvělou knihu za druhou a jeho úhel pohledu na to, jak takhle skvělou knihu napsat.
Pokud máte Stephena Kinga rádi, O psaní je pro Vás nutnost. Pokud se třeba zajímáte o psaní, ale Kingovu tvorbu tolik neznáte, i tak pro Vás O psaní bude přínosná kniha. Já jsem si jistá, že se k této knize budu určitě vracet.
O psaní můžete koupit na e-shopu nakladatelství Beta, odkaz je ZDE a já moc děkuji za poskytnutí knihy na recenzi.
HODNOCENÍ - 5* z 5*.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...