středa 2. října 2019

Everless: Panství krve a kovu - Sara Holland

Vydáno - Fragment
Počet stran - 340

Čas je vězení. Jen ona má klíč. V království Sempera se platí časem. Hodiny, dny i roky jsou extrahovány z krve a pomocí magie přetavovány v kovové mince. Ty však bohatí aristokraté, jako jsou Gerlingové, neúprosně daní. Na úkor obyčejných lidí si tak zajišťují bohatství a dlouhověkost. Jules Emberová Gerlingy nenávidí. Před lety jim spolu se svým otcem sloužili na jejich panství Everless, pak však museli kvůli tragické nehodě utéct. Teď ale otec umírá a Jules nezbývá nic jiného, než se tam vrátit a vzácný čas pro něj získat. Návrat na Everless ji vystaví mnoha nebezpečím, a taky pokušením. Brzy se ocitne ve víru intrik, smrticích tajemství a lásky ke dvěma lidem, o nichž si myslela, že je už nikdy nespatří. To, jak se rozhodne, může změnit osud nejen jí, ale i samotnému času.


V dnešní době, kdy vychází mnoho fantasy knih mám občas trošku problém vybrat nějakou s opravdu originálním námětem. a pak se mi dostalo do rukou Everless, které mě naprosto nadchlo a pohltilo.

A čím je Everless tak moc originální? Čas je zde totiž měna. Za práci Vám platí časem, nájem platíte časem a pokud se třeba dopustíte něčeho, co je proti zákonům panství Everless, mohou Vám čas sebrat, jako trest. A právě na těchto pravidlech celý příběh stojí.

Jules, hlavní hrdinka, se snaží zachránit svého umírajícího otce a rozhodne se jít na panství Everless pracovat, aby pro otce vydělala nějaký čas. Jenže Everless je nebezpečné místo. A navíc Jules v sobě odhaluje schopnost, že dokáže zastavit čas.

Mně se tento příběh neskutečně líbil. Bylo to svižné a neskutečně mě to bavilo. Příběh podle mě nemá nějaká hluchá místa, kde by se čtenář stíhal nudit. A hlavně, pro mě byl děj opravdu nepředvídatelný, což mě vždycky neuvěřitelně baví. A ten konec? Tak ten jsem opravdu netušila. Nutně potřebuju pokračování, ale dle informací si budu muset do jara příštího roku počkat.

Pokud hledáte fantasy s opravdu originálním námětem a zároveň chcete knihu, kterou slupnete během chvíle, tohle je přesně pro Vás. Je to drsné, svižné a prostě báječné.

HODNOCENÍ - 5 * z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...