neděle 16. září 2018

Motýlí kůže - Sergej Kuzněcov

Nakladatelství - Jota
Počet stran - 352

Psychothriller ze současné Moskvy. V Moskvě řádí masový sadistický vrah žen a Xenie, cílevědomá ambiciózní novinářka pracující v on-line deníku, vytvoří portál věnovaný nejen jemu a jeho obětem, ale všem masovým vrahům v dějinách. Pomáhá jí věčný loser Alexej, novinář, sukničkář a zamilovaný podřízený, Marina, mladičká matka-samoživitelka a nymfomanka, a Ola, pečlivě udržovaná a výkonná podnikatelka. Xenie je tématem fascinována nejen profesionálně, ale i ryze osobně - vedle snění o zářné žurnalistické kariéře se v soukromém životě oddává masochistickému sexu. Internetový portál, který Xenie vymyslela, má obrovský ohlas, ale jaký bude mít vliv na život jednotlivých postav? Xenie na síti navazuje virtuální vztah s osobou, která si říká Alien...


Achjo, tohle bylo snad největší knižní zklamání za letošní rok. Knihu jsem koupila v Levných knihách a měla jsem od ní velká očekávání, které se bohužel ani trochu nenaplnily.

Co se týče thrillerů, mám je už trochu načtené a málo co mě dokáže oslovit. Tohle bohužel neoslovilo vůbec. Vůbec mi nesedl styl psaní autora. Text byl vlastně tak nějak o ničem a přišlo mi, že se autor snaží býr hrozně šokující, což se mu bohužel vůbec nedaří.

Můj další problém byly postavy. Hlaví hrdinka Xenie mi byla nesympatická, vlastně jako všechny postavy v knize. Ano, Xenie má ráda BDSM, fajn, ale číst tuto informaci opravdu na každé stránce knihy bylo už vysilující. Autor mnohdy už asi něměl nápady, tak některé informace opakoval neustále dokola. A popisy sexuálních scén mohl autor vynechat, protože evidetně to není jeho doménou a působilo to opravdu kýčovitě. Stejně tak jako popisy BDSM praktik a popisy pomůcek. Prostě proč psát o něčem, o čem nemám evidentně ani páru.

Další problém byly jména postav, autor je nazývá někdy jmény a někdy přezdívkami, takže ze začátku budete mít ve jménch asi celkem zmatek. Příběh se odehrává v prostředí Moskvy. A tohle prostředí mi nebylo vůbec sympatické. Hlavní hrdinka byla děsně pokroková a pak čtete, jak používá ICQ. Opravdu? No a nakonec samotný vrah, který veršuje a na konci je submisivní přecitilivělá bačkora. To už bylo opravdu moc.

No, ačkoliv se na knize snažím najít nějaké to pozitivum, nedaří se mi to. Tohle je jeden velký knižní průšvih, od začátku až do konce. Vlastně jedno pozitivum bych měla, pěkná obálka knihy. Tím to ale opravdu končí. Pokud thrillery čtete, Motylí kůže pro Vás bude opravdu až podprůměrná kniha bez špetky nějaké atmosféry či napětí. Tuhle knihu za mě opravdu nemohu doporučit.

HODNOCENÍ - 1* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...