neděle 23. září 2018

Artemis - Andy Weir

Nakladatelství - Knižní klub
Počet stran - 280

Autor celosvětového hitu Marťan se znovu hlásí o pozornost milionů čtenářů: tentokrát sci-fi thrillerem z blízké budoucnosti - napínavou noir kriminálkou odehrávající se na Měsíci.
Jazz Bašarová pracuje jako kurýrka. Občas i nelegálního, čili pochopitelně lépe zaplaceného zboží. Jak jinak přežít v Artemidě, jediném městě na Měsíci, když nejste bohatý turista nebo výstřední milionář? Když si tu poctivě vyděláte sotva na jídlo? Když ani příležitostné pašování nestačí na slušnější bydlení? Všechno se ale změní v okamžiku, kdy Jazz dostane nabídku provést velkou věc. A to za odměnu tak závratnou, že se prostě neodmítá. Jenže tahle zakázka jí brzy přeroste přes hlavu - zaplete se totiž do vysoké hry, v níž jde o ovládnutí Artemidy. A kterou by nemusela přežít…


Na začátek musím uvést, že Marťana jsem nečetla, tudíž jsem neměla od Andy Weira žádná očkávání a neměla jsem ani tušení, jakým způsobem píše.

Co mě velmi zaujalo, bylo prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Kdo by nechtěl žít na Měsíci! Tedy alespoň v knize. Zajímavé a svým způsobem sterilní prostředí určené především pro lidi s tučným kontem. To ale hlavní hrdinka určitě není. Jazz není bohatá, nemá zázemí ani partnera. Vlastně tak bloudí a úplně jí tak na ničem nezáleží. Jakmile má ale příležitost vydělat si nějaké peníze navíc, neváhá. Autor život na Měsíci skvěle popisuje, ať už píše o popisu gravitace nebo o všedních záležitostech běžného dne.

Artemis má být sci-fi, kterému se obecně spíše vyhýbám. Nemám ráda zbytečné a zdlouhavé a odborné popisy. Jaké překvapení byla Artemis, kde mě popisy bavily a byly napsány oravdu srozumitělně i pro lajky, kteří Měsíci ani vesmíru a technickým věcem příliš nerozumí.

Dále má Artemis jakousi detektivní linku příběhu a tady taky začal můj problém. Takhle linka mě absolutně nebavila a vlastně mi tak nějak bylo jedno, co se stane nebo nestane. Nerada bych prozrazovala více.

Můj velký problém v knize byla hlavní hrdinka Jazz. Pro mě arogantní, ironická, se vším nespokojená a její slovník taky není zrovna vytříbený. V knize není mnoho postav, o to se Vám potom kniha čte, když si hlavní postavu příliš nezamilujete. No, upřímně, hlavní hrdinka mi pěkně lezla na nervy a některé její reakce na dané situace pro mne byly nepochopitelné. To pro mě bylo veliké mínus a musela jsem se do čtení knihy nutit.

Artemis je zajímavá kniha, pro mě nejvíce zajímavá prostředím. Děj jako takový a postavy mě příliš neoslovily. Prostředí příběhu ale autor dokáže skvěle popsat. Určitě si časem přečtu Marťana, který má být údajně mnohem lepší než Artemis.

HODNOCENÍ - 2* z 5.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Aletta, má dcera - Ellen Keithová

Počet stran - 416 Vydáno - Beta  Aletta, má dcera je strhující román odehrávající se během druhé světové války. Je to příběh ženy, která nab...